zondag 2 mei 2004

Talent op de vrijmarkt

Ik ben niet zo'n grote fan van koninginnedag. Vroeger vond ik het een enorm spannend feest, maar de laatste jaren valt het me wat tegen. Het is allemaal net iets te gedwongen gezellig, net iets teveel loos gezuip. Er is echter één aspect van koninginnedag waar ik al mijn hele leven een zwak voor heb: de vrijmarkt. Vroeger zat ik jaarlijks met mijn zusje op een oud kleed om onze knuffelkonijnen en loloballen te verkopen, of speelde ik gitaar met voor me een pet voor de centen. Tegenwoordig geniet ik van de kiddo's die hun geluk beproeven op de hoek van de straat.

Dit jaar liet ik me verleiden door een besproet jongetje kauwend op een broodje knakworst, twee meisjes die een professionele show als straatartiesten neerzetten, een jongetje dat vol vuur zijn zelfbedachte spel aanprees en een meisje dat met haar keyboard het plaatselijke dwijlorkest probeerde te overstemmen. Stuk voor stuk veelbelovende talenten.

Geen opmerkingen: