donderdag 20 mei 2004

Swimming sensations

Om de pijn in m'n spieren te bestrijden ging ik gisterenochtend zwemmen. Wat ik daar meemaakte had een enorm potentieel voor een leuk verhaal. Ik nam me voor om erover te gaan schrijven, maar helaas liep het allemaal anders.

Het begon zo. Ik zwom op twee met een lijn afgezette baantjes. Aan de andere kant van de lijn was er Aquajogging. Dikke dames van middelbare leeftijd met een kurk om hun middel die met verbeten gezicht de oefeningen van een Herman Finkers look-a-like aan de kant nadeden. Om je te bescheuren gewoon. Ik dacht: dit wordt een prachtverhaal.

Helaas was ik emotioneel nogal in de war. Het ene moment keek ik nog vol plaatsvervangende schaamte naar de aquajoggende Twentsche dames in badpak, het andere moment moest ik bijna huilen omdat Marco Borsato en Do (nota bene) een liedje op de radio zongen. De verwarring was helemaal compleet toen er daarna een gespierde jongeman in speedo-broekje het water in dook.

Drie emoties tegelijk is iets teveel om te verwerken, en ik zie het dan ook niet meer zitten om nog iets grappigs te schrijven over de dames in badpak.

Geen opmerkingen: