dinsdag 11 mei 2004

Kooptroost

Gisteren, toen Kaneel bij me was, heb ik me ingehouden. Vandaag heb ik er, nadat ook een tweede vriendin me begon aan te moedigen, maar gewoon aan toegegeven. Kooptroost. Een welbekend vrouwelijk fenomeen. Mijn aanwinsten:

  • een belegd broodje van Bakker Bart

  • een boekje getiteld 'Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal'

  • een nieuw lingeriesetje (maar voor wie, vraag ik me af...)

  • een lekker slonzig t-shirt wat altijd goed zit


  • Het moment van aanschaf geeft een heerlijk gevoel van macht, een gevoel van troost. Het moment daarop komt de klap. Je zit op de fiets met plastic tassen aan je stuur, en het gelukzalige gevoel maakt langzaam plaats voor een vreemd soort leegte. Met een zucht vraag je jezelf af: ben ik er nou gelukkiger van geworden?

    Geen opmerkingen: