maandag 19 februari 2007

Nadelen

Twaalf nadelen van veel flats in het algemeen, en van mijn flat in het bijzonder:

  1. Het stinkt altijd wel ergens naar wiet, zo erg dat je er misselijk van wordt;
  2. onderaan het trappetje naar de fietsenkelder kotst altijd een dakloze zijn eten uit;
  3. iemand vind het leuk om elke keer opnieuw alle ruitjes van de voordeur in te trappen, zodat er altijd glas in de hal ligt;
  4. de boven-, beneden- of naaste buren slaan soms met deuren, draaien luide muziek, krijgen gillende mensen op bezoek of maken gewoon veel herrie, vooral zondagnacht als ik niet kan slapen;
  5. op de stoep ligt altijd hondenpoep;
  6. iemand vind het leuk om op de knopjes in de lift te tuffen;
  7. veel mensen zijn te lui om hun fiets in de kelder te zetten en stallen die in het trappenhuis, zodat niemand er meer door kan;
  8. ook bevinden zich enorme hoeveelheden Aldi-karretjes in het trappenhuis;
  9. het lijkt wel alsof de krantenjongen principieel niet op zaterdag bezorgt in deze wijk;
  10. als men afval laat vallen, bijvoorbeeld kartonnen dozen, lege filet-americain bakjes of tomaten, dan denkt men dat het niet opgeruimd hoeft te worden;
  11. het principe van de afvalcontainer wordt sowieso moeilijk begrepen door de mensen hier;
  12. 's nachts scheuren er altijd auto's, brommers of dronken schreeuwende mannen over de rotonde.

(Maar als ik mijn eigen voordeur achter me dicht doe is het net een paradijsje.)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Je eigen plekje heeft het zwaar om te compenseren, maar ziet er erg capabel uit om dat voor elkaar te krijgen! Lekker met het zonnetje in de kamer op de bank een boekje lezen. Opstaan, naar je schone keuken lopen. Thee inschenken in een vakkundig afgewassen mok. Douchen in een schone badkamer zonder schimmel aan de muur. Geen vuil als lege snoepzakjes op de grond of de tafel. Geen modderschoenen in de gang omdat de enige bewoner altijd netjes haar voeten veegt. Heerlijk!

Froukiwi zei

Ach ja, je hebt helemaal gelijk.Was even vergeten wat een luxe zo'n eigen stekje is ten opzichte van een studentenhuis. Ik fantaseer nu al over mijn eigen boerderijtje in het bos, waar je 's nachts alleen de krekels en de wind in de bomen hoort. Wat raakt een mens toch snel verwend...

Marjanne zei

Ach joh, bij mij kan ik de onderburen horen als ze ruzie maken, mijn onderburen worden iedere twee maanden gewisseld zodat ik altijd klusgeluiden hoor, er zijn altijd katten in de wijk aan het vechten die zo hard miauwen dat ze me wakker houden en soms ruikt het naar pis in het trappenhuis.

Shit happens ;-)

falleri zei

Ik ben zo blij dat ik dit achter me heb liggen. Troost je Froukje, ik heb ook bijna 8 jaar in zulke ellende gewoond. Ooit komt de dag waarop je voorgoed de deur van de flat achter je dicht kan trekken. Voor mij was afgelopen donderdag die dag. ;)
Wel een tip; wacht niet te lang met je (opnieuw) inschrijven voor een woning. Het gaat hier volgens mij anders dan in Enschede, maar hier moesten we dik 5 jaar wachten voor we genoeg punten hadden voor een normaal huis.. en op een gegeven moment is de maat vol, maar het puntenaantal niet hoog genoeg :(

Mariek(e) zei

Hé.Ik dacht dat ik reactie had achter gelaten, maar er staat niets!
Helaas weet ik niet meer waar het over ging. Mijn moeder doet je iig de groeten en zegt dat je de rest van je leven ook last zult hebben van dit soort problemen. Of je in een flast woont, of villa ''ze'' (zegt ze) zullen er altijd zijn...

Ik denk niet dat dit helpt...