zondag 4 februari 2007

Hip

Enschede was nooit echt hip. Qua mode lopen ze hier in het oosten meestal een jaartje achter en als ik wilde weten of die ene broek nog kon, wendde ik me voor advies tot vriendin of zus in het westen des lands. Handig was het wel: ik kon langzaam een beetje wennen aan de gekke nieuwe dingen die ik in de Cosmo zag, een half jaar later overstag gaan en zelf ook m'n spijkerbroek in m'n laarzen stoppen en dan nóg hip zijn.

Toch vind ik het wel stoer om nu dan eindelijk eens de trends voor te zijn. Gisteren las ik namelijk (in de Intermediair nota bene) dat poker hip is. Dat zal niemand verbazen: we worden doodgegooid met pokerende BN'ers, pokertoernooien op tv en in de kroeg en professionele pokersetjes in de winkels. Wat misschien wel zal verbazen: hier in Enschede, aan de Universiteit Twente, pokerden we anderhalf jaar geleden al. Pokeren is hier eigenlijk zelfs alweer uit. Ja, er wordt nog wel gepokerd hier en daar, maar dat wordt gedaan door de studenten die een beetje achter lopen. In mijn oude studentenhuis is de pokerlijst (een streepje als je wint) al lang van het prikbord af gehaald, zijn de maandagavondjes met vreemde vogels over de vloer en vijf euro inzet verleden tijd en liggen de pokersets stoffig te worden in een hoek.

Dus pokeren hip? Laat me niet lachen. Pokeren is zo 2006! Mijn advies: wil je weten wat de nieuwe rage word in 2007? Houd dan de nerds, hier in de hometown van Erik en Arjan, goed in de gaten.

2 opmerkingen:

Mariek(e) zei

Jaja. Enschede hip! Volgens mij was dat pokeren van jullie een rage uit de jaren 70, die vanuit de randstad pas een tijdje geleden naar jullie is overgewaaid. Toen jullie er achterkwamen dat de rest van Nederland het niet deed, zijn jullie onmiddelijk gestopt. En nu het wéér inkomt, roepen dat Enschede hip is!
Dit is net zo'n bewering als zeggen dat de aarde plat is, omdat je ziet dat die plat is! Enschede hip is net zo'n bedriegelijke en subjectieve waarneming.
Hip is trouwens ook uit! Afhankelijk van de plaats waar je bent is het vet (amersfoort), cool (Bilthoven) lauw (wageningen), of zoals in Utrecht ''super''.

Kaneel zei

Mag ik er daar een aan toevoegen?
Amsterdam- 'Voor de hiphop'.

Zegt het voort!