maandag 12 april 2004

Money money money

Ai ai ai... Sinds ik gestopt ben met werken komt het steeds vaker voor dat ik extra geld over moet boeken van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening. Als een soort interne lening, zeg maar. Het probleem is echter dat het van terugbetalen niet spoedig zal komen. De bodem van mijn schatkist komt in zicht, en als ik in hetzelfde tempo blijf spenderen zal ook de 230 euro op mijn spaarrekening gauw op zijn. De 230 euro, die een paar maanden geleden nog bijna 500 euro was (verdomde rijlessen!), en die bedoeld was voor een fijne zomervakantie...

Zo kan het niet langer. Het wordt hoog tijd voor een financieel noodplan. We gaan het rigoreus anders aanpakken. De broekriem moet aangetrokken worden, ook in Froukjeland. Voolopig geen nieuwe truitjes, cd's of mooie tijdschriftjes meer voor mij. Geen kaas meer op brood, slechts Aldi pindakaas. Een spaarpot op het nachtkastje waar iedere dag een euro in verdwijnt. Sober leven is het motto. Zo sla ik mij er wel doorheen.

Slik. Misschien moet ik toch maar een lening afsluiten...

Geen opmerkingen: