zondag 18 april 2004

Groene vingers

"Rob en Nico zijn er niks bij!" schreef ik laatst na een weekendje klussen in huis. Ik ben me ervan bewust dat het Rob-element tijdens dat weekendje klussen een beetje onderbelicht bleef, en dat ik de titel Rob & Nico niet helemaal verdiende. Dit weekend heb ik dat ruimschoots goedgemaakt.

Terwijl mijn huisgenoot het gras maaide, heb ik me gisteren met mijn gloednieuwe schop eens goed uitgeleefd op de tuin. Ik heb alle mooie planten eruit gehaald en opzij gezet, vervolgens de hele boel omgespit tot alle onkruid verdwenen was en de wormen verward rondkropen, en tot slot alle plantjes (plus wat nieuwe aanvullingen) weer terug gezet in een mooie compositie. Als klapper op de vuurpijl heb ik het terras aangeveegd.

De tuin ligt er nu schitterend bij, al zeg ik het zelf. De merels waren er vandaag uit pure blijdschap flink aan het rondwroeten. Als Rob dit kon zien, zou 'ie apetrots op me zijn.

Geen opmerkingen: