woensdag 25 mei 2005

Verrassing

Vanmorgen kwam ik met mijn duffe hoofd de woonkamer binnengesloft. Uit mijn ooghoek zag ik wat op de bank liggen. Ik dacht eerst dat ik niet goed wakker was maar toen ik met mijn ogen knipperde lag het er nog steeds. Daar, op onze banken, terwijl het ochtendlicht door het raam naar binnen scheen, lagen twee jongens te slapen. Allebei op een eigen bank. Ze zagen er enigszins verkreukeld uit en verspreidden en weeige geur. Om het geheel af te maken droegen ze een hawaii-slinger om de nek. Ze werden wakker toe ik per ongeluk heel hard begon te lachen. Ze tilden hun hoofden op en kreunden een soort groet. Ik besloot de jongens een "waardige" ontwaking te gunnen en verdween naar de keuken voor m'n ontbijt. Toen ik even later weer de woonkamer inkwam zaten de heren gezellig samen naar ontbijt TV te kijken. We voerden een beleefd gesprekje. Ze vroegen woon jij hier? Ik zei ja ik woon hier. Ik ga nu werken. De jongens glimlachten naar me en wensten me een fijne dag.

Geen opmerkingen: