vrijdag 6 mei 2005

Het kantoorsyndroom

Sinds begin april werk ik als stagaire in een revalidatiecentrum. Niet dat ik mensen help met revalideren hoor. Nee, ik zit gewoon saai op een kantoor en houd me vanachter mijn computer bezig met het welzijn van de verpleegkundigen. Best leuk, maar ik moet zeggen dat ik me angstaanjagend snel aanpas aan het kantoorleven. Het gebeurt zonder dat ik er erg in heb. Zodra ik plaats neem op een ergonomisch verantwoorde bureaustoel achter een ergonomisch verantwoord beeldscherm met mijn voeten op een ergonomisch verantwoord voetenbankje, word ik meteen tien keer saaier. Terwijl ik normaal gesproken graag felgekleurde shirtjes en sportieve vestjes draag, sta ik nu 's ochtends voor mijn kast op zoek naar mijn saaiste outfit. Ik wil niet al te veel opvallen op kantoor dus kies ik het liefst voor een spijkerbroek, zwarte schoenen, een zwarte trui of een bloesje. En ik hou niet eens van bloesjes!

Toen ik me dat laatst met een schok realiseerde dacht ik nog hoopvol: "morgen trek ik gewoon wat fleurigs aan!" Maar het was al te laat. Hoe hard ik ook probeerde, het het lukte me gewoonweg niet. Ik kan maar één ding concluderen. Ik lijdt aan het kantoorsyndroom. Ik ben getransformeerd tot een onherkenbare grijze muis, een hersendode beeldschermstarende bloesjesdrager die alleen nog maar over het weer kan praten. Doodeng.

2 opmerkingen:

iDarkDesign zei

hey tiepmiep! Vergeet niet dat ook kantoorpeople binnen de kantoorbizz ook erg buzzend kunnen zijn! denk maar aan die ene sexy secretaresse, of die stoere mooie man in pak! beter het beste maken van een slechte situatie! en binnen de kortste keren kijkt ook iedereen op kantoor jou na! ;)

dikke kus!

Mariek(e) zei

Bloesjes zijn juist hartstikke leuk! Mag ik ene suggestie doen: blauw! En drukknoopjes zodat je ze ten alle tijden uit kunt rukken als je daar behoefte aan hebt.

Groetjes Marieke