vrijdag 13 mei 2005

Goed met computers

Voor mijn onderzoekje bij het Roessingh heb ik een statistiekprogramma nodig. Een programma wat niet standaard op de PC's van de afdeling Pee en Oo staat. Ik heb geprobeerd een werkplek te regelen bij de afdeling Er en Dee, waar ze dat programma wel hebben, maar in een grote organisatie als deze, met allemaal drukbezette mannen die dingen voor mij moeten regelen, schiet dat niet op. Daarom heb ik vandaag besloten het heft in eigen hand te nemen. Ik leen een laptop van een huisgenoot, ik fiets langs een vriendin voor de installatie-cd van het programma en voilà. Op mijn werkplek probeer ik de boel aan de praat te krijgen. Ik leen een muis bij de afdeling Ie Cee Tee en om m'n documenten van de PC naar de laptop te krijgen gebruik ik mijn ultra hippe MP3-spelertje. Ik plug dingen in, ik plug dingen uit, ik doe een herstart, ik klik en ik zoek, ik rommel met stekkertjes. Ik voel me een echte whizzkid. En dan: whoehaaaa, het werkt! O wat ben ik trots op mezelf. Ik ben zo goed met computers.

Geen opmerkingen: