zondag 27 juni 2004

Liefde op het eerste gezicht

Kun je zomaar verliefd worden op een meisje van 14?

Afgelopen vrijdag bezocht ik een toneelstuk, gespeeld door middelbare scholieren. Bij het toneelstuk speelde een live band, die ook bestond uit scholieren. En daar stond ze. De basgitarist. Mijn heldin. Een mooi meisje van een jaar of 14, met slotjesbeugel, donkere haren, een spijkerbroek en afgetrapte gympies. Ze hield de basgitaar nonchalant vast met haar dunne armen. Ik was meteen fan. Ze stond daar zo stoer te plukken aan die snaren. En met haar gympie-voet mee te tikken op de maat. Vroeger wilde ik ook basgitaar spelen. Vroeger, toen ik nog basgitaar wilde spelen, wilde ik dat ik zo'n soort meisje zou worden. Zo'n stoer klein meisje met basgitaar. Ik zweer het je, als ik een jongen van 15 was geweest dan was ik verliefd op haar geworden.

Geen opmerkingen: