maandag 7 juni 2004

Braaf

Vandaag met vriendin L 120 euro op de grond gevonden. Zonder portemonnee erhomheen. Ik lieg niet. Twee briefjes van 50 en een van 20. 120 wonderschone euro's.

Brave meisjes als wij zijn hebben we het netjes aangegeven bij het politiebureau. Telefoonnummer achtergelaten, als ze ons dan zouden bellen kon de rechtmatige eigenaar zijn centen op komen halen. We hoopten stiekem dat er niemand zou bellen en hadden het geld in gedachten al tien keer uitgegeven, maar natuurlijk belde er een uur later een meneer. Die meneer kon me precies vertellen waar hij het geld verloren was, hoeveel het was en in wat voor briefjes, dus ik moest het hem wel terug geven. De meneer was zielsgelukkig, pakte mijn hand, bedankte me wel drie keer en duwde me 20 euro in handen. Hij blij, ik blij, L blij, Balkenende blij, allemaal blij. Maar toch. Wel jammer van die 100 euro. Dat krijg je ervan als je zo nodig het brave meisje uit wil hangen.

Geen opmerkingen: