dinsdag 19 mei 2009

Over webloggen

Enkele weken geleden overwoog ik om dit weblog op te heffen en onder een nieuwe naam verder te gaan. Dat had te maken met twijfels over herkenbaarheid, anonimiteit en het alomtegenwoordige Google. Al gauw besloot ik echter dat ik helemaal niet verder kon gaan onder een andere naam: al zolang ik mij kan herinneren ben ik Froukiwi. Al sinds het begin van het digitale tijdperk, toen ik zestien was en mijn eerste e-mailadres moest kiezen, ben ik Froukiwi. Ooit begonnen als lollig fruitnamen-grapje op de middelbare school, nu een klein maar belangrijk deeltje van mijzelf. Froukiwi is mijn digitale ik en dat moet zo blijven.

Het risico dat mijn weblog gevonden zal worden door mensen waarvan ik niet wil dat die hem vinden, zal altijd blijven bestaan. Ik doe mijn best geen "echte" namen te laten vallen en verder probeer ik mij netjes aan de etiquette te houden, door alleen dingen te schrijven die ik de mensen in mijn omgeving ook recht in hun gezicht zou durven zeggen. Zo probeer ik mijn weblog voor alle partijen plezierig te houden.

Hoewel Froukiwi dus blijft bestaan, heb ik toch het gevoel dat het tijd is voor verandering. Ik voel me niet meer die onstuimige studente, die ruim twee jaar geleden een roze met groene lay-out verzon en inspiratie opdeed in de trein. Het frisse en fruitige lijkt plaats te maken voor iets anders: ik denk ineens na over serieuze vraagstukken en aangelegenheden. Ik schrijf over werk, toekomst en volwassen dillema's. Natuurlijk blijft er tussen al die ingewikkeldheden ook nog tijd over om het gras te zien groeien. Ik hoop dan ook dat ik nog heel lang de tijd, zin en inspiratie houd om te schrijven over grote en kleine dingen. Maar mijn leven verandert, en het blog verandert mee. Daarom bij deze: een jasje in nieuwe kleuren.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind het nog steeds lekker fris, dus hardstikke prima!

Floor zei

Ik vind het ook lekker fris en passend bij een wat volwassener leven.

Persoonlijk vind ik dat je gewoon moet door blijven gaan! Jij bent namelijk niet de enige die met volwassener thema's te maken krijgt. Je publiek groeit met je mee. Het is fijn en mooi hoe je al die herkenbare situaties en twijfels zo typisch froukiwi op kan schrijven!

She zei

Ben het met Floor eens en dat is ook het leuke van een log, dat je het zelf allemaal kunt nalezen en dan een bepaalde ontwikkeling ziet. Maar ik begrijp dat je eraan dacht om van naam te veranderen. Dat wilde ik laatst ook, maar besloot toen toch maar mijn adres en naam te houden, vond het zonde om alles overboord te gooien.

OT: Ik ga je ook linken, heb ik nog niet gedaan, zag ik.