woensdag 13 mei 2009

Naar de kapper

Enige tijd geleden besloot ik mijn verwaarloosde strobos weer eens te lijf te gaan met een kappersbeurt en een fatsoenlijk model in mijn lokken te laten knippen. Ik kwam thuis met een relatief kort koppie, waar ik heel tevreden over was. Ik nam me vastberaden voor om dit keer mijn kapsel écht bij te houden en regelmatig naar de kapper te gaan. Vorige week was er toevallig een gelegenheid waarbij ik goed voor de dag wilde komen, bovendien bleek het vorige kappersbezoek alweer bijna twee maanden geleden, dus hup, naar de kapper.

Het was de bedoeling om mijn coupe gewoon een beetje bij te laten knippen, niks bijzonders. Maar de kapster vroeg of het wat korter mocht aan de achterkant en leefde zich vervolgens flink uit. Hele lokken vielen op mijn schoot en toen ik thuis in de spiegel keek bleek ik ineens een heel nieuw kapsel te hebben. Gelukkig heb ik nooit zo'n moeite met nieuwe kapsels, dus na een dag was ik gewend aan mijn korte haar. Mijn omgeving is er echter nog niet aan gewend; dagelijks krijg ik dingen te horen als "ooh, ben je weer naar de kapper geweest?!" en "een nieuw kapsel, wat leuk!"

Het was totaal niet mijn bedoeling, eigenlijk wilde ik gewoon een beetje bijpunten, maar ik heb er gratis en voor niks een nieuwe look bij gekregen, inclusief de bijbehorende complimenten. Best leuk, zo'n kappersbeurt!

Geen opmerkingen: