dinsdag 3 oktober 2006

Jong en oogverblindend

Ik ben een hele zelfstandige en onafhankelijke meid. Bij gebrek aan mannelijke vrienden die tijd over hebben, vriendjes of vaders die in de buurt wonen en andere sterke mannen die zich spontaan aanbieden, besloot ik laatst om samen met een vriendin de verhuizing van een koelkast en een (loodzware) wasmachine zelf te regelen. Voor een schijntje huurde ik een knalgeel, rammelend, met tape aan elkaar hangend, vierwielig sisi-karretje. Het karretje wordt door het auto-verhuurbedrijf volgens mij voornamelijk gebruikt als reclamestunt, maar bleek tevens prima geschikt als verhuiswagen voor arme studentes.

Met een eveneens gehuurde steekkar achterin tuften vriendin H. en ik door heel Enschede en sjouwden we eigenhandig de zware apparaten van en naar sisi-kar en op en af steekkar. Af en toe vroegen we een nietsvermoedende voorbijganger om een handje te helpen, maar over het algemeen gaven wij, jonge oogverblindende vrouwen in schuddende rammelbak, de mannen met open mond het nakijken.

2 opmerkingen:

falleri zei

Goed zo, girl power heet dat! :D
(maar kijk wel uit voor je rug ;) )

Mariek(e) zei

Als independent women (die nog niet eens een fietsband kan plakken) kan ik niets anders dan trots op je zijn!