vrijdag 13 oktober 2006

Bedjelor of saiens

Gisteren kreeg ik met de post mijn nieuwe collegekaart voor dit jaar binnen. Huh? Dacht ik. Ik heb toch al een collegekaart? Ik bekeek de nieuwe collegekaart eens goed. Ik bekeek ook mijn oude collegekaart eens goed. Ineens ontdekte ik het verschil. Ik ben volgens mijn nieuwe collegekaart geen "PSY - BSc" meer, maar "PSY- MSc". Ik ben dus geen bachelorstudent meer, maar masterstudent.

Oke, het is maar een formaliteit, want ik studeer nog steeds psychologie en ik ben allang begonnen aan mijn mastervakken. Hoewel ze op de universiteit voor het behalen van de bachelor een feestelijke diplomauitreiking organiseren, is het voor mij, net zoals voor de meeste anderen, maar een kleine tussenstap. Binnen niet al te lange tijd ontvang ik mijn echte bul, het uiteindelijke masterdiploma.

En toch, nu ik het bewijs zo tastbaar op mijn collegekaart zie staan vind ik het wel wat hebben: ik mag mijzelf Bachelor of Science noemen.

3 opmerkingen:

Mariek(e) zei

Dan alsnog gefeliciteerd met datgene (of diegene) wat je al was!
Gebruik je het al? Ik ben tot de nare ontdekking gekomen dat ik drs. maar nergens voor kan zetten....

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Leuk, ik wil ook nog wel psychologie gaan studeren. Lijkt me erg leuk. Maar ja, de tijd, en het geld, wie heeft dat nog?

Anoniem zei

Hoera! dat mag ik nu ook! nou ja... eerst nog de 'feestelijke' diploma-uitreiking, maar goed :-)