maandag 16 oktober 2006

Frustraties

Mijn vriendje woont aan de andere kant van het land en ik zie hem alleen in de weekenden. Elke maandagmorgen nemen wij dus afscheid voor een weekje. Vanochtend in alle vroegte stond ik met mijn jas over mijn pyama op de donkere gallerij om hem uit te zwaaien. Hij moest om half zeven weg, omdat er files stonden en hij om tien uur op school moest zijn. "Dag schatje, daaag, daaaaag!" Ik kroop mijn warme bedje weer in en stond twee uur later op om aan een opdracht te werken.

Om elf uur had ik mijn opdracht, tegen alle verwachtingen in, al af. De telefoon ging. Mijn vriendje. Zijn les, 'leren presenteren', was ook al afgelopen. De docent had enkele 'nuttige tips' gegeven op het gebied van presenteren, zoals het drinken van een beetje water als je zenuwachtig bent. Een uurtje later was de les afgelopen en mijn vriendje geen snik wijzer geworden over presenteren. En het erste van dat alles: hij had de rest van de dag VRIJ! En IK OOK!

Hij had gewoon moeten blijven, in plaats van drie uur in de file te staan, een rotles over niks te volgen en daarna de boterhammen die ik voor hem had gesmeerd op te eten. Hij had gewoon hier moeten blijven, lekker nog een nachtje blijven!

Grrrr.

Geen opmerkingen: