woensdag 4 oktober 2006

De bedrijvendagen

Deze week zijn de "bedrijvendagen" op de universiteit. De "bedrijvendagen" zijn heel belangrijk als je "carrière" wilt maken. Aangezien ik binnen een jaar verwacht af te studeren, leek het me een goede zet om de "bedrijvendagen" eens te bezoeken. Via via hoorde ik dat je op de "bedrijvendagen" te maken hebt met de "zakenwereld" en dat je dus "zakelijk" gekleed moet gaan. Dat betekent pakken, stropdassen, rokjes, bloesjes en zeker geen spijkerbroeken die kapot zijn aan de onderkant omdat de pijpen te lang zijn. Helaas had ik vlak voor mijn verhuizing mijn kledingkast eens goed uitgemest. Al die oude bloesjes die ik toch nooit droeg, heb ik weg gedaan. Andere mensen kunnen daar vast heel blij van worden, dacht ik, en ik gaf mijn kleren weg voor een tweedehands bestemming.

Het was dus een beetje moeilijk om gisterenavond mijn outfit voor vandaag klaar te leggen. Gelukkig vond ik tussen alle spijker,- ribbeltjes,- en skatebroeken toch nog een enigszins nette broek en een heel keurige doch stoere bloes. Zojuist heb ik mijn CV uitgeprint en als ik mezelf op mijn hakken door de gangen hoor klikklakken, dan voelt het alsof ik helemaal klaar ben voor de "bedrijvendagen".

Geen opmerkingen: