maandag 16 oktober 2006

De jongens

Ik woon alweer anderhalve maand in mijn eigen flatje. Ik woon alweer anderhalve maand niet meer in het studentenhuis met de drie mannen. De drie mannen wonen alweer anderhalve maand met zijn drieën. Afgelopen woensdag ging ik eten bij de drie mannen, oftewel 'de jongens'. Natuurlijk had ik stiekem gehoopt dat ze mij vreselijk zouden missen, maar het was eigenlijk best schoon in mijn oude huis en het leek erop dat de jongens het prima redden zonder vrouw.

Toch kon ik me nog van dienst maken. De jongens vroegen mij of ik wist waar de ovenschaal gebleven was. Ze konden hem nergens vinden. Ze snapten er niks van. Misschien had ik hem per ongeluk meegenomen bij de verhuizing? Ik heb nog geen eens een oven dus de ovenschaal had ik zeker niet meegenomen. Maar ik ben nooit te beroerd om een handje te helpen dus ik ging op zoek naar de ovenschaal. Ik trok een kastje open. Of nee, ik trok het kastje open waar alle schalen altijd staan. En ja hoor. De ovenschaal.

"Ow, daar hadden we nog niet gezocht!" Ach, die jongens toch.

Geen opmerkingen: