donderdag 30 maart 2006

Vies

Sommige mensen kunnen er wat van zeg. Zaterdag stond ik met vriendlief in een sportzaak zonnebrillen te passen, toen ik achter me een mevrouw iets schokkends hoorde zeggen tegen de verkoper. "Goedemorgen. Ik heb deze sportbroek hier vorige week gekocht, maar hij gaat overal tussen zitten waar hij niet hoort, als u begrijpt wat ik bedoel."

PARDON?

"Ehm, ja..." hoorde ik de verkoper zeggen. Ik kon de arme man niet zien maar hij moet zich rot zijn geschrokken. "Ja ik wil 'em graag ruilen. Kijk ik heb hem natuurlijk wel één keer gedragen met sporten, maar ja hij zit niet lekker he?"

AL EEN KEER GEDRAGEN?! Dit kan ze niet menen.

De verkoper protesteerde even met "tja, als u een te strakke broek koopt..." maar de vrouw hield voet bij stuk en al snel gaf de verkoper toe. Hij ging "kijken wat hij kon doen". De vrouw stond rustig te wachten, terwijl haar sportbroek die ze al één keer gedragen had en die overal tussen kroop mee naar achteren werd genomen. Niet lang daarna verliet ze tevreden de winkel met een nieuwe sportbroek.

Nu vraag ik je. Denk maar niet dat ik ooit een sportbroek zal aanraken in die sportzaak. Wat een vieze winkel. En wát een vies wijf.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

en wat een slechte verkoper!

Kaneel zei

Whoehaa! Froukje wat schrijf je deze keer weer goed:) Mijn complimenten!

falleri zei

GATVER! Mag ik even gewaarschuwd worden, waar was dit?? En eh.. wat voor maat zal ze ongeveer gehad hebben denk je? :)

Froukiwi zei

Wees gerust Falleri, de sportzaak zit in Haarlem. Vlak naast de Zeeman en de Fair Trade Shop. Op zich hebben ze er wel mooie zonnebrillen trouwens, al vrees ik dat ook die geruild mogen worden.

Anoniem zei

He goeieavond. Was ff op google aan het zoeken en kwam hier ff terrecht. Had een vraagje: Het is Pasen geweest van't weekend. Is Jezus al opgestaan in jullie's hart???

Groetjes en liefs, Henk-Jan