woensdag 22 maart 2006

Klaar

Maandag scheen de zon. Ik besloot dat het werk maar even moest wachten en begon met het snoeien van de roos. Mijn handen kwamen onder de krassen te zitten en mijn haar stond alle kanten op, omdat er telkens doorntjes in bleven hangen. Toen ik de roos onder handen had genomen, kreeg de klimop een grote beurt. Met de keukenschaar ging ik het groene beest te lijf en ruig knippend haalde ik de helft van zijn lange opdringerige armen weg, zodat er weer wat licht in de hoekjes van de tuin kon komen. Mijn spijkerbroekbroek en trui kwamen nu onder de blaadjes, takjes en groene vegen te zitten. Maar ik was nog niet klaar. Ik veegde alle dode bladeren en ouwe troep op zodat ook de jonge groene blaadjes weer konden ademhalen. Als laatste sleepte ik de grote afgebroken tak van de boom uit de hoek van de tuin weg. Ik was warm en hongerig en voldaan.

Nu mag die lente van mij wel komen. Hallo daarboven, hoort u mij? Hier zijn we d'r klaar voor.

2 opmerkingen:

Mariek(e) zei

Van de week rook ik even de lente. Heel even maar, op het moment dat ik langs het Schothorsterbos fietste. Toen ik een tweede keer diep inhaleerde, was het weer gewoon koude winterlucht. Ook vloog gisteren de eerste bij voorbij. Houdt moed in Enschede! De lente komt!

Gysha zei

Hmm 2 dagen geleden in het park. Hond mee, lunch mee, even een uurtje bankhangen. Toch wel lekker, als je 's middags niets te doen hebt.