zondag 30 januari 2005

Laarsjes

Ik heb een paar zwarte laarsjes. Leuke laarsjes met moderne puntneuzen. De laarsjes hebben echter een minpunt: de hakken zijn nogal glad. Je moet er niet al te uitbundig op rondrennen, want dan ga je geheid een keer onderuit. Dat is me al meerdere keren overkomen. Gisteren gebeurde het weer.

Ik liep langs de Hema. Voor de Hema liggen klinkertjes. De klinkertjes waren een beetje nat. Ik banjerde goedgemust en met grote passen over de natte klinkertjes. En ja hoor. Voor ik het wist maakte ik een tegenfilm-achtige val, alsof ik in een bananenschil was gestapt, en lag ik op m'n rug. Gegeneerd stond ik op, wreef over m'n pijnlijke billen, en zocht iemand om aan te kijken en een verontschuldigende verklaring tegen te mompelen. Er stonden genoeg iemanden om mij heen, het was tenlsotte zaterdagmiddag en ik bevond me voor de Hema, maar niemand durfde me aan te kijken. Men deed alsof er niks gebeurd was. De hippe meisjes met de bontrandjes aan hun cappuchon, de oudere dames die gearmd de Hema uit kwamen, de jongen die gratis kranten stond uit te delen: stuk voor stuk keken ze van me weg.

Tja, wat stond mij toen nog te doen? Schichtig ging ik er vandoor, terwijl mijn laarsjes fanatiek klikten op de klinkertjes.

Geen opmerkingen: