Een moment geduld
Je kent dat wel. Je belt naar een organisatie en wordt door een bandje in de wacht gezet. De boodschappen die zulk soort bandjes ten gehore brengen, variëren van vriendelijke verzoekjes om een moment geduld tot opdringerige reclames of suffe muziekjes. Vandaag kreeg ik een wel heel spannende boodschap te horen. "Een moment geduld alstublieft, wij zoeken naar een beschikbare medewerker die u te woord kan staan."
Ik zag het meteen voor me. Marie, head executive in charge of the Telefoontjes, rent gehaast door het bedrijf met een draadloze telefoon in haar hand. Eerst rent ze door het callcenter. Ze speurt rond. Ze zoekt naar een beschikbare medewerker. Maar de meesten zijn druk aan het bellen. Sommigen duiken weg onder hun bureau als ze Marie aan zien komen met de telefoon. "Is hier iemand beschikbaar?" roept Marie met overslaande stem. Geen van de callcenter medewerkers is beschikbaar. Wanhopig probeert Marie de kantoortjes, waar de ondersteunende medewerkers zitten. "Henk, heb jij even tijd?" vraagt ze terwijl ze haar hoofd om de hoek steekt. Henk zit met de hoorn tussen zijn oor en schouder geklemd te typen en schudt van nee. Marie rent verder. Langs alle kantoortjes. Maar ze vindt niemand. Heleen van de receptie is haar lippenstift aan het bijwerken, Jos van de facilitaire dienstverlening is net bezig met het rondbrengen van de post, en meneer de Groot heeft zijn deur op slot. Marie geeft het op. Met een zucht neemt ze de telefoon op.
"Goedemiddag, met Marie, waar kan ik u mee van dienst zijn?"
Geen opmerkingen:
Een reactie posten