zaterdag 14 februari 2004

Zin

Er zit onrust in me. Een onbestemd gevoel. Er zit energie in me, die er niet uit wil. Het is alsof er een persoontje diep in me is wakker geworden, een persoontje wat met alle macht los wil breken, maar zijn spieren zijn nog verlamd. Ik heb zin om gekke dingen te doen. Zin om te zingen, te dansen, buiten te spelen, te rennen en fanatiek te sporten. Zin om iets nieuws te beginnen, wilde avonturen te beleven, op reis te gaan en een radicaal ander kapsel te nemen. Zin in zon, zin in groene gasvelden, zin in leven!

Ik weet niet precies waar het gevoel vandaan komt, maar ik heb zo'n vermoeden. Elk jaar wanneer de winter eigenlijk nog niet voorbij is, maar de krokussen al wel stiekem boven de grond komen kijken, komt het gevoel terug. Het is een gevoel zo oud als het leven zelf. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het lijkt er echt op. Mijn gevoel houdt me niet voor de gek. Het voorjaar komt er aan!

Geen opmerkingen: