maandag 1 september 2008

Herinneringen aan Canada, deel 4

De eerste camping waar ik met D. kampeerde was een soort "natuurcamping" in een provinciaal park, midden in de heuvels aan de voet van het Rocky Mountain gebergte. De plekken lagen verspreid tussen de bosjes aan een groot meer, en waren te herkennen aan de picknicktafel en vuurkorf die elke plek had. Er waren veel muggen, maar er was geen campingbeheerder of parkwachter bij wie we konden betalen. In plaats daarvan was er een registratiekastje. Volgens de tekst op dit kastje mochten we zelf een plek uitzoeken. Daarna moesten we op een envelop uit het kastje ons pleknummer en het aantal nachten schrijven. De envelop moesten we vullen met geld - 15 dollar per nacht - en vervolgens in de brievenbus van het kastje stoppen. Hoe goed de Canadezen over hun campings nadachten bleek uit het het mooiste van dit systeem: als we geen contact geld op zak hadden mochten we een cheque ter waarde van 15 dollar in de brievenbus stoppen, gericht aan de minister van financiƫn.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik krijg een hele bijzondere indruk van Canada zo. Ik hoop dat er nog meer herinneringen komen (hint, hint)

Anoniem zei

Euh.. heeft niks te maken met je post, maar die link onder reizen.. huh? Wel interessant trouwens, al die info over ons.

Froukiwi zei

Tja die link onder reizen... Ik heb gewoon even geen bloggende vriendjes of vriendinnetjes in het buitenland momenteel, dus heb er maar een interessante link over ons eigen landje neergezet. Ongelooflijk toch, dat de CIA die info allemaal verzamelt?

Anoniem zei

Ja :D Heb het heel serieus zitten doornemen, vond het wel bizar om dat allemaal over ons eigen land te lezen..

Anoniem zei

Ooooh verrek.. en nu pas dringt de betekenis van 'Gewoon even gezellig in Nederland met z'n allen' tot me door. Die uitleg van jou was daar wel even voor nodig :D (vandaar ook dat ik het zo'n supervreemde link vond, ik had het niet helemaal begrepen)