maandag 31 oktober 2005

Ober!

Net als iedereen ging ik dit weekend uit mijn dak van het weer en genoot nog maar eens van het warme oktoberzonnetje. Samen met mijn liefje plofte ik neer op een terras van een keurig cafeetje en bestelde een cappuchino. Het zonnetje op onze bol, een kopje koffie met een koekje, wat wil een mens nog meer. Bij de vierde slok cappuchino voelde ik ineens iets raars in mijn mond. Een bolletje, een beetje taai en stevig. Ik spuugde het bolletje uit op de grond en keek vol verbazing naar wat daar op de tegels lag. Een dooie bromvlieg.

Ik riep de ober om hem op de hoogte te stellen van deze bijzondere vonst. Maar het enige wat de keurig geklede meneer (zwarte broek, witte bloes) zei was: "o dat kan niet hoor mevrouw, die moet er in zijn gevlogen, die kan niet door ons koffieapparaat toch?!" Alsof ik zeg dat die vlieg door het koffieapparaat moet zijn gekomen. Potjandrie.

De rest van mijn cappuchino dronk ik voorzichtig op maar het smaakte toch niet meer hetzelfde.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

arme vlieg

Anoniem zei

inderdaad arme vlieg... Je zit zeker niet bij Univé?

Froukiwi zei

Er was geen redden meer aan. De vlieg was al morsdood toen hij per ongeluk in mijn mond terecht kwam. Als je het mij vraagt lag hij al maanden op de bodem van een stoffig koffiekopje wat de eigenaar van het cafe tevoorschijn had gehaald uit de kelder omdat er niet genoeg koffiekopjes waren omdat er ineens zoveel mensen op het normaal gesproken rustige terras zaten door het o zo lekkere weer.

Zelfs een Unive medewerkers zou daarvan in tranen zijn uitgebarsten.