vrijdag 10 oktober 2008

Financiële crisis

Nee, ook ik kan niet meer om de financiële crisis heen. Ik heb er zelfs al meerdere serieuze gesprekken over gevoerd de laatste tijd, en dat terwijl de economie me eigenlijk geen bal interesseert. Toch is het vandaag tijd voor een blogje over de crisis. Want wat realiseerde ik me vanochtend namelijk? Ik ben straatarm. Ik heb een dikke studieschuld en sta rood. Ik heb nog net een paarhonderd euro op een verloren spaarrekening waar ik straks mijn afstudeerfeestje mee kan betalen, daarna is het echt op. Verder heb ik helemaal niks. Geen huis, geen auto, geen spaargeld bij een buitenlandse bank. Niks. Ik heb dus ook niks te verliezen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Same here! Alleen sta ik niet rood, die mogelijkheid heb ik opgeheven toen ik een bedrijfje startte. Die studieschuld, die vergeet ik telkens.
Voor ons kan dit nog wel eens gunstig uitpakken. Over een paar jaar misschien toe aan een huis kopen, en dan zijn ze ook eindelijk weer een beetje betaalbaar.. hopelijk ;)

Geth zei

Ha, wat grappig :) exact zoals je stukje het beschrijft, zo voel ik me ook ongeveer!