donderdag 4 oktober 2007

Over Nederlandse vrouwen in de regen

Gisteren zat ik op de fiets. Omdat mijn band lek was zat ik op de fiets van vriendlief, die geen voorspatbord heeft. Het begon te regenen. Ik klapte het slappe reclameparaplu'tje wat ik geleend had uit boven mijn hoofd en trapte twee keer zo zwaar door alle wind die ik ving. Ik fietste door plassen heen en dankzij het ontbrekende spatbord zag ik er al snel uit alsof ik gemounainbiked had. Mijn broek zat onder de modderspetters en zelfs mijn jas bleef niet schoon. Ik concludeerde dat ik toch wel nat en vies zou worden, dus klapte het waardeloze paraplu'tje in. Als je je eraan overgeeft is het helemaal niet zo erg om in de regen te fietsen, bedacht ik me.

Later fietste ik over de singel. Daar konden de putten het regenwater niet aan. Het stonk er naar riool. Plassen van een halve meter diep bedekten de kruispunten. Voor het stoplicht sloot ik aan bij een grote groep fietsers die allemaal door de halve meter stinkend regenwater moesten. Ik besloot dat het me niks meer kon schelen en racete op volle snelheid door de plassen heen. Mijn sokken raakten doorweekt en mijn broek zag er niet meer uit. Maar ik vond het niet erg. Ik trapte flink door en dacht aan mijn droge joggingbroek en een warme maaltijd. Vorlijk fietste ik het laatste stukje door de regen naar huis. Zou dit nou de reden zijn, vroeg ik me af, why Dutch women don't get depressed?

PS: de reclameslogan van dit boek luidt: "Dutch women don't get depressed is het nuchtere Nederlandse antwoord op French women don't get fat (want dat is ook niet waar)." Ow. Dat is dan wel weer jammer.

3 opmerkingen:

Geth zei

Dat nat en vies worden zorgt er dan wel weer lekker voor dat je extra geniet van de warme douche en die joggingbroek + warme maaltijd / thee / koffie :)

Lekker wintergevoel!

Anoniem zei

Inderdaad, als je je eraan overgeeft dat je toch kletsnet geregend wordt en weet dat je, als je thuiskomt, schone en droge kleren kunt aantrekken, valt het allemaal wel mee. Ik was ook helemaal doorweekt toen ik thuiskwam van steps!

x Linda

falleri zei

Hm, ik denk niet dat het er veel mee te maken heeft nee. Nederland heeft niet per sé zoveel minder depressieve mensen dan andere landen. (zo'n 6-7 procent, volgens de statistiekjes) Je zou eerder verwachten dat het een reden is waarom wij Nederlandse vrouwen wel depressed raken. Dat *weer hier doet niet veel goeds voor de stemming. Nuja, het kan slechter; in Engeland is een gebied waar het echt altijd regent en in Noorwegen, Zweden en Finland is het 's winters echt niet te harden.
Maar we moeten het er maar mee doen, en als je gewoon lekker naar huis gaat is een regenbui ook geen grote ramp :)