donderdag 21 juni 2007

Vroeger/nu

Vroeger had je de ghettoblaster. Een radio die door stoere hiphoppers (die er vroeger overigens heel anders uitzagen dan nu, en heel andere muziek maakten dan nu) en ander stoer volk op de schouder werd meegezeuld over straat.

Nu heb je het mobieltje. Elke jongere die je op straat passeert heeft er eentje in zijn hand. Uit het mobieltje schalt met blikkerig geluid de nieuwse R&B hit. Het klinkt nergens naar en ik kijk dan ook geregeld verbaasd op als ik weer eens zo'n groepje fietsende meiden voorbij zie komen, begeleid door een onduidelijk deuntje. De meiden zijn vast hardstikke stoer volk en het is natuurlijk stukken praktischer dan een ghettoblaster, maar toch vind ik het een beetje lachwekkend. Vergeleken met die good old ghettoblaster is het 't toch, tja... net niet.

3 opmerkingen:

moos zei

Trieste boel ja en bovendien een geluidskwaliteit van lik-mijn-vestje. Aso's.

Mariek(e) zei

Nog triester, ze zijn al bijna vergeten. Als ik mijn 5e klas zeg: zet die ghettoblaster wat zachter (ipv mp3-speler)'' wordt er gelachen en weten de leerlingen waar het over gaat. De bruggers kijken wat verdwaasd om zich heen. ''Ketto-wat? Mevrouw''

Froukiwi zei

DAMN we worden oud.