vrijdag 23 juni 2006

Leven op slippers

Gisteren stond er iets in de krant over een man met een strandtent. Die man loopt de hele dag rond in capuchontrui en slippers. Mijn lief kreeg laatst het aanbod om in Portugal te komen werken als surfleraar. Hij heeft geweigerd, omdat hij hier in Nederland een laatste kans heeft om eindelijk een opleiding te gaan volgen. Voor hem dus geen capuchontrui en slippers. Ik hoorde iets over iemand die een baan heeft geregeld op Aruba en daarheen is verhuisd. Op Aruba kun je vast altijd slippers aan. Ik las iets over een meisje dat met haar surfplank de wereld rondreist en overal vervelende baantjes doet, om telkens verder te kunnen trekken. Op slippers, neem ik aan.

Ik ben blij met mijn mijn studie, mijn plekje in dit huis, mijn hobby’s. Ik vind het goed van mijn lief dat hij aan de toekomst denkt. Zelf denk ik ook aan de toekomst. Maar soms vraag ik me af of ik niet liever wat vaker op slippers zou rondlopen.

4 opmerkingen:

Mariek(e) zei

Zelfreflectie is altijd goed. Je mag altijd vragen stellen over je eigen leventje, maar nooit, nooit moet je nadenken over slippers! Ze zijn lelijk, onpraktisch en gaan maar 1 seizoen mee! Heb je ooit wel eens op slippers geprobeerd te rennen? Bovendien: als iemand anders ze draag je zit altijd tegen andermans lelijke tenen aan te kijken. Mannen op teenslippers zou helemaal verboden moeten worden! Liever een met witte sokken dan teenslippers. Brr! Dat zijn de ergste. Ik dwaal af...

Dus:

Zeg 'nee' tegen slippers. Kijk tevreden naar je ferme schoenen en je prachtige leventje en denk: These boots are made for walking! And that is what I do!

Anoniem zei

Ik zat net, als pauze van het leren in de bieb, in mijn slippers in de zon een croissantje te eten en mensen te kijken. Heerlijk zeg, soms zou ik inderdaad ook wel willen dat ik dat gevoel van vrijheid de hele dag kon hebben.

O ja, ik ben heel erg voor slippers. :)

Froukiwi zei

Mariek(e), thank you for your wonderful and incredible peptalk! You changed my life forever.

Nee serieus. Ik hou nog steeds van slippers en zal er altijd van blijven houden, maar je hebt helemaal gelijk. Wat heb je dat toch prachtig verwoord. Ik kan er weer met volle moed en frisse levenslust tegenaan.

Anoniem zei

Wat een vooroordelen over mannen op teenslippers zeg!

sinds wanneer hebben vrouwen het alleenrecht om op teenslippers te lopen?
Als ik zo eens rond me heen kijk op straat,zie ik heel veel vrouwen lopen op TEENSLIPPERS,waarvan ik denk,had je niet eerst eens langs de pedicure kunnen gaan,om je voeten er tenminste verzorgd uit te laten zien?
Wat mij betreft,zijn er heel veel vrouwen,die beter gewone,dichte schoenen kunnen dragen,als ze de straat op gaan,want al die dikke,centimeterslagen eelt en onverzorgde tenen of gewoon vieze stinkvoeten,dat hoeft voor mij niet hoor!
En dat zeg ik,iemand die normaal gesproken erg op vrouwevoeten gesteld is,maar als ik dan zie,wat er op straat rondloopt,nee DANK JE WEL!!
Natuurlijk zijn er ook genoeg mannen,die met onverzorgde (blote)voeten rondlopen,maar het is fifty-fifty en niets meer of minder dan dat.
Toevallig weet ik uit zeer betrouwbare bron,dat mijn voeten(ik ben een man,maar dat even terzijde)gezien mogen worden en ook al zou een vrouw,of meerdere vrouwen zich daar aan storen,dan zou ik me daar toch geen donder van aan trekken.
En als ik zin heb,om op teenslippers te lopen,dan doe ik dat gewoon,m'n vriendin moedigt me daar zelfs in aan,bovendien,hoe meer je op blote voeten loopt,des te kleiner is de kans,dat je allerlei vervelende voetkwaaltjes krijgt,zoals: vieze stinkvoeten,eksterogen,likdoorns enz.
Als ik soms zie,dat vrouwen in hartje zomer bij een temperatuur van 25 graden of meer in laarzen rondlopen,dan ga ik al kotsen en dan hoef ik nog niet eens m'n vinger in m'n strot te duwen,dat gaat gewoon 100% spontaan,alleen het id al,om midden in de zomer met laarzen aan te lopen.
Samengevat:
Er zijn zowel mannen als vrouwen met zowel mooie,als afzichtelijke voeten.
Dussuh:
Niet alles en iedereen over een kam scheren A.U.B.!!

Dat wou ik ff kwijt.

Vriendelijke groet