maandag 13 december 2004

Onkruid

In mijn brievenbus lag een dikke envelop van gerecycled papier, maar daarin het tijdschrift Onkruid (voor aarde, lichaam en geest). Een prachtig groengeel boekwerkje op A5-formaat, voor 3,95 eurootjes in de winkel maar gratis voor mij. Onderwerpen van deze maand: Reiki of magnetiseren, De Tibetaanse geneeswijze, Apparaten van slag, Dit doet je lievelingskleur met jou.

Op de eerste pagina vond ik een brief, uiteraard ook op gerecycled papier, met de volgende tekst:

Beste mevrouw, meneer,

Dit exemplaar van het tijdschrift ONKRUID krijgt u, omdat het een van onze abonnees een goed idee leek om u eens te laten kennismaken met ons blad. Wij hopen dan ook, dat u er met genoegen in leest en er veel aan ontleent. Mocht u echt enthousiast zijn geworden (dat zijn wij zelf ook) dan vult u natuurlijk de bon in het blad in.

Met vriendelijke groet,

Paul Breekveldt, uitgever.

Het is mij een groot raadsel van wie het geweldige idee komt om mij dit tijdschrift te geven en zo mogelijk een nog groter raadsel wie uit mijn vriendenkring dit soort dingen leest, maar het staat buiten kijf dat ik de anonieme schenker eeuwig dankbaar ben. De Tibetaanse geneeswijze heeft mijn ogen geopend.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat noemen ze nou marketing.

"omdat het een van onze abonnees een goed idee leek om u eens te laten kennismaken met ons blad"

Niks een van onze abonnees, aan mijn hoela.
LEES: omdat het onze BAAS een goed idee leek om u eens te laten kennismaken met ons onkruidblad omdat niemand het in zn hoofd zou halen dit blad op eigen houtje te kopen.

Anoniem zei

moos

Froukiwi zei

Ik met mijn naieve hoofd ook altijd. Hoe DA FOK komt die Paul Breekveldt trouwens aan mijn adres?

Anoniem zei

De baas is zeer waarschijnlijk ook een abonnee :)

Willem