woensdag 8 december 2004

Blauw

Al zo'n twee weken lang zie ik niets anders dan wolken, mist en grijze luchten. Het wordt nauwelijks licht overdag. Er hangt een grauwe waas over het land. Lange saaie dagen, bleke gezichtjes, sombere stemmingen. Grijs maakt de toon uit.

Ik wist al bijna niet meer wat voor kleur de lucht eigenlijk heeft. Maar vanmorgen geschiedde een wonder. Ik stapte in alle vroegte op mijn fiets, en zag door het driedubbeldikke wolkendek ineens een stukje blauwe lucht piepen. Blauw! Nu, een uurtje of wat later, zijn alle wolken opgetrokken en schijnt de zon!

Hoe heerlijk.

1 opmerking:

Marjanne zei

Het viel mij op toen ik vandaag in de bus zat. De zon scheen fel in mijn ogen, waar ik eerst niet blij mee was. Totdat ik me besefte dat de zon weer scheen...Heerlijk na al die mistige dagen :d