woensdag 1 september 2004

Verslaafd

Ik heb nieuwe verslaving. Het begon een paar weken geleden met Millie's flirt. Een boekje over Millie, die, volgens de achterkant van het boek, "van plan is er een zomer zonder vriendje van te maken." Maar, en nu wordt het spannend: "haar nieuwe vriendin Orla vindt dat Millie juist wél aan de man moet. Helaas komt hun smaak niet overeen: Millie wil nou net die man die volgens Orla helemaal niet voor haar geschikt is!" Ik kreeg het boek mee in een roze tasje en las het terwijl ik mijn nagellak liet drogen. Gisteren, toen ik Millie's flirt net uit had, fietste ik per ongeluk langs de boekhandel. Ik probeerde mezelf nog tegen te houden, maar een onbedwingbare kracht trok mij naar binnen, alwaar ik een tweede boekje van dezelfde schrijfster kocht: De boot gemist. Het gaat over Poppy, die op haar vrijgezellenavond Tom ontmoet en daarna besluit haar leven radicaal om te gooien. Het mooie is: als ik het uit heb, zijn er nog zo'n achthonderdduizend van hetzelfde soort boekjes om te lezen. Terwijl ik mijn nagellak laat drogen. Loos, nietszeggend, pulp, voorspelbaar, heerlijk! De boekjes van Jill Mansell.

1 opmerking:

moos zei

ja en zijn ze toch op, op een gegeven moment frouk, dan kun je altijd overstappen naar de bouqetreeks. Een eenvoudige stap. Echter met de kaft van een bouqet (ranke/bloedmooie vrouw in armen van rijke, robuust/gespierde man met geweldige ogen om in weg te dromen)kom je toch iets minder hip voor de dag dan met de sex&the city achtige kaft van Jill Mansell.
Je vertelde me dat Jill Mansell veel aan de eigen fantasie overlaat en de scene waar het eigenlijk allemaal om draait afdoet met een regeltje wit. Ik waarschuw je, de bouqet-schrijfsters draaien hun hand niet om voor een uitvoerig berschrijving van de liefdesscene. Pagina's lang lees je hoe James en Jeanne stiekem op het strand liggen te flikflooien...