zaterdag 18 september 2004

Hoe ik mijn hobby misliep

Vandaag geprobeerd te studeren. Over aerodynamica en de ideale vorm van een zeil. Stevige kost, kan ik je wel zeggen. Vooral als je je normaal gesproken bezig houdt met psychologisch geouwehoer. Het kon dan ook bijna niet anders dan dat ik me liet afleiden. Weblogs, forums, MSN, e-mail; het internet biedt genoeg vertier. Uitendelijk heb ik heus wel wat werk verzet vandaag, maar toch rees een angstaanjagende vraag in mij op.

Hoeveel tijd zou je in vredesnaam over hebben, als je 100% efficiënt zou studeren? Gewoon keurig met je boekje op schoot, de stof tot je nemen, en daarna van je vrije tijd genieten? Dan zou je toch heel wat uren in de week over houden. Tijd die je nu verlummelt, zou je dan kunnen gebruiken om jezelf nuttig te maken. Geld verdienen, gaan wandelen met oudjes uit het verzorgingstehuis, of nieuwe schoenen kopen voor jezelf. Je zou een nieuwe hobby kunnen beginnen. Punniken, postzegels verzamelen, 3D-kaarten knutselen, vissen, fimokleien, noem maar op.

Ik word er op slag depressief van. Hoeveel interessante hobby's ben ik al niet misgelopen tijdens mijn ineffiëciente studentenleventje?

2 opmerkingen:

moos zei

Nu we het toch over fimokleien en knutselen hebben, wanneer gaan jij, kaneel en ik oorbellen, broches en andere sieraden maken van "krimpiedimpie"? :D ik nodig jullie uit, bij mij thuis, deze maand.

Anoniem zei

Misschien heb je er júist wel een hobby aan overgehouden: webloggen. Hier was je anders misschien niet mee begonnen... :p

xxx Linda