zaterdag 25 september 2004

Stadsbad

Weet je wat ik graag doe op zaterdag? Na uitgebreid te hebben ontbeten met verse jus, koffie en de lekker dikke zaterdagkrant? Dan dompel ik me graag onder in de mensen. Dan stap ik op mijn fiets, parkeer bij de Hema naast de honderd andere fietsen, en wandel op mijn gemak tussen de mensen door naar de markt. Ik laat de sfeer over me heen komen. De mensen. De geuren. De kleuren. De geluiden. Bloemenstalletje, housemuziek, etalage van de Bodyshop, moeder met buggy, kraampje met olijven, patatlucht, dikke Duitser, kletsende tieners. Ik laat me 25 mandarijnen voor 1,50 aansmeren door de jongen van de groentekraam. Ik sla lekkere dingen in voor het avondeten. Ik koop een gele gerbera voor op m'n kamer. En vers brood voor de lunch. Dan wurm ik me terug, door de veel te langzaam lopende meute, en bepakt en bezakt probeer ik mijn fiets weg te krijgen tussen de drie anderen die er inmiddels tegenaan zijn gezet. Op mijn gemak fiets ik terug terwijl de geluiden steeds zachter worden en mijn huid opdroogt van het bad in de stadse drukte.

Geen opmerkingen: