zondag 19 september 2004

Generatiekloof

Mijn vader en ik hebben nou niet bepaald dezelfde muzieksmaak. Als ik met een nieuw ceedeetje thuiskom en deze trots in de speler stop, volgt er meestal een soort gebrom van mijn vader, waaruit blijkt dat mijn favorieten nooit de zijne zullen worden. Oké, ik kan zijn collectie oude rockers (U2, Neil Diamond, Queen) wel waarderen, maar daar blijft het bij. Dacht ik.

Vandaag bleek de generatiekloof toch kleiner dan verwacht. Ik was op mijn kamer aan het rommelen, terwijl mijn vader zich stond te scheren in de badkamer. Ineens kwam hij in zijn oude witte hemd en onderbroek, zijn wangen vol scheerschuim, de badkamer uitgehobbeld, en gaf een flinke draai aan de volumeknop van mijn radio. 'Traffic' van DJ Tiësto schalde uit de speakers. "Vind je dit leuk?!" vroeg ik verbaasd. Wat bleek? Tijdens zijn spinning trainingen staat dit nummer altijd op en volgens mijn vader kun je er verdomde goed op spinnen.

Nu vráág ik je.

Geen opmerkingen: