donderdag 22 juli 2004

Fijn huis

Ik woon in een ontzettend fijn huis. Misschien wel het fijnste huis op aarde. Het is een oud huis, met een mooie betegelde hal, oude versierde kozijnen en een hoog plafond. Het is krakkemikkig maar betrouwbaar. Het heeft een zolder en een kelder vol met ouwe troep. Het heeft zeven slaapkamers, een grote woonkamer, een serre en een heerlijke tuin. En bovenal wordt het bewoond door 5 fantastische huisgenoten.

Op het moment dat al die fijne huisgenoten op vakantie zijn (India, Afrika, Oostenrijk, noem maar op) krijg ik een brief van onze makelaar. De eigenaar van het huis is overleden en zijn erfgenamen willen het huis niet meer verhuren. Ik citeer: "in verband hiermee stellen de nieuwe eigenaren het op prijs indien U serieus wilt uitkijken naar andere woonruimte en dat het huis mogelijk over een half jaar door U verlaten is."

Slik. Dat ik sinds kort vriend-loos door het leven ga is nog tot daaraan toe, maar dat ik nu ook nog mijn lieve huisgenootjes en dit fijne huis kwijt ga raken, dat kan mijn langzaam herstellende hartje niet aan. Het breekt in duizend stukken bij de gedachte dat ik over een half jaar niet meer hier woon. In dit fijne huis...

wordt (ongetwijfeld) vervolgd

Geen opmerkingen: