dinsdag 17 maart 2009

Working nine to five

Tot nu toe ben ik terughoudend geweest in het schrijven over mijn werk. Toch wil ik af en toe een tipje van de sluier oplichten over de plek waar ik momenteel de kost verdien. Want als arbeids- en organisatiepsycholoog ben ik natuurlijk uitermate geïnteresseerd in het wel en wee van de werkende mens. Eén van de dingen die me bezighouden, is bijvoorbeeld de organisatiecultuur. De plek waar ik werk heeft, net als ongetwijfeld alle andere werkplekken, een nogal uitgesproken eigen cultuur. Die cultuur wordt het beste getypeerd door een tekst die hier op het prikbord hangt. Hij is er bij wijze van grap opgehangen en is natuurlijk behoorlijk overdreven, maar komt stiekem toch aardig in de buurt van hoe het er hier soms aan toe gaat:

Irish office timetable
8.30 starting time (official)
9.30 arrive
9.45 morning tea (smoko)
11.00 start work
11.15 get ready for lunch
12.00 lunch
2.45 re-start work
3.00 afternoon tea
4.00 prepare to leave
4.30 leave
5.00 official finish time

(en vandaar dus ook de tijd die ik mijzelf permitteer om tijdens het werk blogjes te schrijven...)

Geen opmerkingen: