dinsdag 4 december 2007

Vergeten voorwerpen uit vervlogen tijden

  • Zoekmachines op het internet zoals Ilse en Altavista (hoe onhandig)
  • Mags Megamoks (speciaal voor de vrouwen: weet je nog hoe hip die waren, en als je eraan terug denkt, hoe lelijk eigenlijk?)
  • Kunststof speentjes en andere figuurtjes aan een ketting (die mochten niet meer toen bleek dat het "giftig" was om eraan te sabbelen)
  • Armbandjes in de vorm van een stuk metaal met felgekleurde stof er omheen, die je om je pols moest slaan (die mochten ook niet meer omdat het metaal gevaarlijk was)
  • De Break Out (voor wie het niet meer weet: een jongerentijdschrift vol met foto's van posterren en "voorlichting" op het gebied van liefde en seks)
  • Dummies (als in: snoepjes, ze bestaan overigens nog steeds)
  • Trollen met roze en groen haar (of zouden er nog mensen zijn die ze sparen?)
  • Carlo & Irene's Pittige Tijden (maakt een comeback nu de afleveringen op dvd zijn verschenen)
  • Achterwerk in de kast (speciaal voor degenen die niet naar Telekids keken, maar naar het o zo verantwoorde Villa Achterwerk van de VPRO)
  • Ruud uit Big Brother (en hoe heette die blonde vrouw ook alweer?)

Ziehier het "o ja!" gevoel van de moderne generatie twintigers.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, ik had inderdaad bij de meeste dingen het "O ja-gevoel". Ook ik had speentjes en trollen aan mijn tas hangen, alleen vraag ik me af wat Mags Megamoks zijn...

Anoniem zei

Okay, ik heb even gezocht op internet en ik ben er nu achter dat het schoenen zijn, maar ik kan me ze niet herinneren. Ik vrees dat die trend totaal langs mij heen is gegaan. :)

Hier staan trouwens nog veel meer van die hypes: http://flashback.wwzapper.com

Echt een feest van herkenning! ;)

Student zei

Ja! Achterwerk in de kast... dat zag ik een tijdje terug weer eens: tranen van het lachen :-D

Geth zei

lol, de meiden uit onze klas spaarden van die trolletjes met groen en roze haar, die zaten dan op hun potloden. Break Out met altijd zo'n stuk waar een blote jongen en meisje in staan en over zichzelf praten, haha.

Die megamoks.. zijn dat van die spice-girls hyped dikke zolen schoenen?

Leuk blogje :D

Froukiwi zei

Oja, die trollen zaten op potloden! Dat is voor mij dan weer een "o ja gevoel". Ik kwam vanmorgen nog een figuur van vroeger tegen: Fido Dido! Er is een tijd geweest dat iedereen dit mannetje van de 7up flessen uit zijn hoofd kon natekenen.