dinsdag 11 december 2007

Plannen

Kort geleden vatte ik het plan op om in het voorjaar, na mijn afstuderen en voordat ik echt aan het werk ga, een poosje naar Canada te gaan. Ver weg, mooie natuur, even het hoofd laten doorwaaien. Ik fantaseerde erop los: leende stapels biebboeken, google'de mooie treinroutes en zocht uit waar de Canadese broer van mijn oma precies woont.

Dat fantaseren is natuurlijk heerlijk en een goede manier om mezelf te motiveren voor mijn afstudeeropdracht, maar het heeft ook iets veiligs. Niets staat vast, ik kan nog (letterlijk) alle kanten op. Afgelopen vrijdag is de fase van het veilige fantaseren echter min of meer overgegaan in de fase van concrete plannen. Ik heb een reisgids gekocht. Het dringt langzaam tot me door: betekent dit dat ik straks echt naar Canada ga? Hoe spannend!

Geen opmerkingen: