donderdag 21 september 2006

Klef stukje

Soms heb je van die dagen dat je gehaast aan alles voorbij rent. Je fietst snel, eet snel, denkt snel en doet teveel dingen tegelijk. Maar soms heb je een dag waarop alles anders is. Een dag waarop de schellen je van de ogen vallen en je ineens ziet hoe mooi de wereld is. Vandaag heb ik zo'n dag. Vanmorgen, al voor half negen, heb ik al het moois van de wereld aanschouwd:

Ik rook de geur van vers brood uit een bakkerij.
Ik zag een hond in een weiland vol ochtendmist
blaffen tegen een nieuwsgierige koe.
Ik zag de gemeentemannen bomen zagen
en voelde het fijne stof van vers zaagsel
prikken in mijn neus.
Ik hoorde een oud boertje fluiten in het vroege zonlicht.
Ik voelde een frisse wind langs mijn wangen waaien.

1 opmerking:

Anoniem zei

Getsie, dat plakt ontzettend!