dinsdag 19 september 2006

Hupsakee

Ik heb mezelf een schop onder de kont gegeven. Geen excuses, geen gezeur, geen uitstel meer. Hupsakee, vooruit met de geit: het is weer tijd om te gaan schrijven. Ik heb duizend dingen aan m'n hoofd die er telkens weer voor zorgen dat het er niet van komt, maar zo is het ook met sporten en dan moet je op een gegeven moment gewoon streng zijn voor jezelf. Een weblog is ervoor om regelmatig stukjes op te plaatsen en die stukjes moeten geschreven worden. Dus diep ik mijn spreekwoordelijke pen op uit het stof en log sinds tijden weer in op de Blogger site. Daar gaat 'ie weer jongens en meisjes, tjaktjaktjakkkk! (als in: blikkerig kermisgeluid)

Voordat ik tot de orde van de dag (lees: onzinnige stukjes over niks) kan overgaan, moet ik eerst even schoon schip maken. Voor de vaste lezers die zich afvragen hoe het eigenlijk gaat met Froukiwi, hier een korte update.

  • In de hete julimaand sliep ik lange plakkerige nachten op mijn vroegere slaapkamertje in het fijne ouderlijk huis en deed ik mijn best om talloze huishoudens keurig en netjes te houden, in de rol van altijd montere -"hè wat een weertje toch, lekker bakje koffie"- thuiszorgmedewerker.
  • In augustus gaf ik het geld wat ik in juli verdiende uit, door samen met vriendlief, een auto en een tentje drie weken door Zuid-Frankrijk te crossen. Veel kilometers, veel golven, veel biertjes en de ultieme vrijheid.
  • In september ben ik verhuisd. Echt waar: in plaats van een studentenhuis bewoon ik nu een heerlijk tweekamerappartementje op de achtste verdieping van een flat. Er hangen nog geen gordijnen en m'n was doe ik vooralsnog bij anderen, maar: it's all mine!

Tot zover Froukiwi's zomer in een notendop. Nu: een beetje werken, een beetje studeren, een beetje yoga'en en een beetje danslessen (nee, geen dancing-with-the-stars-spinoff) geven. Op maandag Expeditie Robinson kijken met vriendin M. en in het weekend luieren met vriendlief D. Tussendoor hang ik hier en daar een gordijn op en probeer ik gezond te koken voor mezelf. Niks bijzonders dus, het leven gaat zoals het gaat en de wereld draait gewoon door.

Nu dit allemaal achter de rug is, nu heel digitaal Nederland weer via Google op de hoogte kan worden gesteld over het wel en wee van Froukiwi (zoekterm: "openingstijden aldi"), verklaar ik mezelf officieel back in business. Ik kan weer gaan doen wat ik het liefste doe. Tijd voor onzinnige stukjes over niks, joehoeee!

1 opmerking:

falleri zei

Mooi zo! Het was zo stil hier :)