maandag 22 mei 2006

Dispuut

Een van mijn vriendinnen zit bij een damesdispuut. Da's een soort vriendinnenclub voor studentes. Met een vaste borrelavond in de kroeg. Vaak bestaan zulk soort clubjes uit meisjes met kraagjes, een schorre stem en grote oorbellen. Maar het dispuut van mijn vriendin is anders. Het dispuut van mijn vriendin bestaat uit stoere vrouwen.

Een keer per jaar geven de stoere vrouwen een feest. Het feest is elk jaar op dezelfde locatie en ik ben er nu al drie keer geweest. Elk jaar valt het tegen hoeveel de stoere vrouwen drinken, elk jaar gaan er veel vrouwen vroeg naar huis en elk jaar zijn er behoorlijk weinig bezoekers. Maar elk jaar weer is het een geweldige avond. De stoere vrouwen kan het helemaal niks schelen wat de rest van de wereld vindt en samen met de paar bezoekers staan ze de hele avond op de dansvloer. De vriendjes van de stoere vrouwen hangen wat sullig aan de bar met een biertje, terwijl ze de dansvloer met de vrouwen uitgebreid bekijken. Aan het begin van de avond moet ik altijd even wat schroom overwinnen, maar al gauw kan het me niks meer schelen dat al die vriendjes naar ons kijken (ze moeten toch ergens naar kijken?) en ga ik helemaal uit mijn dak.

Uiteindelijk eindig ik op die feesten van dat dispuut met die stoere vrouwen altijd met een aangeschoten hoofd op een tafel, al springend, dansen en meegillend met de muziek. Ik heb elk jaar weer een topavond.

1 opmerking:

Marjanne zei

Yeah, thats right chickie! Altijd weer top top top! Vooral als de drie musketiers ook nog in that house zijn :-)