dinsdag 8 november 2005

Straatjes

Mijn vriendje maakt straatjes voor de kost. Hij sjouwt stenen en zand, hij maakt de grond gelijk en hij ramt met een rubberen hamer op tegels. Mijn vriendje maakt straatjes in Haarlem. Ik woon ik in Enschede. Ik kan hem dus nooit zien straatjes maken.

Vandaag betrapte ik mezelf erop dat ik stiekem naar de stratenmakers voor de deur aan het gluren was. Ik stond daar maar en ik staarde naar de jongen in geruite bloes en oude spijkerbroek die een rubberen hamer de lucht in zwaaide. Ondertussen dacht ik aan mijn stratenmaker in Haarlem.

Pas nu valt het me op hoeveel stratenmakers er eigenlijk zijn. Ineens zie ik ze overal en ik kan het niet laten om naar ze te kijken. Ik ben nog nooit zo geinteresseerd geweest in het wel en wee van de stratenmaker.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik struikelde net bijna over een stratenmaker bij de ingang van Cubicus...
Als je morgen tijdens de pauze weer zo graag naar buiten wilt, weten we wat je daar gaat doen. :)

Anoniem zei

Ik weet nog wel een adres (Marishof)waar je jouw vriend eventueel aan het werk kunt zien.

Anoniem zei

en jij past wel in zijn straatje?

Froukiwi zei

Yeah baby!

Anoniem zei

Ik vind een van de stratenmakers die voor Cubicus aan het werk is, eigenlijk best leuk... (die met dat donktere haar) :$ :D

xxLin