donderdag 12 april 2007

Martins rokjesdag

Daar issie weer, de befaamde en jaarlijks terugkerende column van Martin Bril over rokjesdag. Ik quote (Volkskrant pagina 15): "Toch vind ik blote vrouwenbenen in het weekend niet echt tellen, want rokjesdag gaat nu eenmaal om de openbaarheid: de gang naar het werk in de nog koude ochtendspits, het kippevel, de spijt, het lunchuur op een terras, zonnebril op, hè hè, wat zitten we lekker, de gang naar huis als het echt warm is, nog meer terrasbezoek, uitbundigheid en studenten die hun meubilair op straat zetten." (Voor de liefhebber is hier een link naar de hele column.)

Hoe herkenbaar! Martin schrijft zo mooi over rokjesdag, dat ik op slag wens dat ik vandaag ook een rokje aan had getrokken.

2 opmerkingen:

Marjanne zei

Ha, ik heb een rok aan. Met blote benen en het viel best mee op de fiets :-) Eindelijk!

Anoniem zei

Ik heb ook een rok aan! Ik kon vanmorgen de lentekriebels niet meer tegenhouden. Al is het nu nog een beetje koud en heb ik in huis toch ook nog maar een jasje aangedaan... Het rokje blijft aan!