donderdag 24 maart 2005

Oeps

Eergisteren nam ik me, in een soort van ultragezonde vlaag van verstandsverbijstering, voor om voorlopig geen koffie en thee meer te drinken. Ik had het ineens helemaal gehad met al die cafeïne. Vraag me niet waarom, het zal wel iets te maken hebben met de lente, met bloemetjes en bijtjes, met fris en fruitig leven. Ik nam me voor om alleen nog maar water, sap en kruidenthee te drinken. En het gaat misschien een beetje ver, maar ik overwoog zelfs om tijdelijk van de alcohol af te stappen.

Gisteren heb ik het braaf volgehouden. Groene thee bij het ontbijt, rooibosthee (met citrusvruchtensmaak) in de koffiepauze en nog meer rooibosthee na het eten. Ik voelde me echt ontzettend gezond.

Vanochtend kwam ik op de faculteit en zoals elke morgen liep ik de bestuurskamer van de studievereniging binnen, waar enkele van mijn vrienden tegenwoordig hun dagen slijten als bestuurslid. Uit gewoonte vroeg ik of er koffie was en voor ik het wist stond ik te slurpen van een lekker bakkie troost. Na tien minuten rukte ik me los uit de gezelligheid om aan het werk te gaan in de computerzaal. Pas toen ik naar boven liep met mijn bijna lege kop koffie, realiseerde ik me wat ik zojuist had gedaan. Ik had koffie gedronken.

Nou ja. Stomme voornemens ook. Vanavond op dat feestje ga ik mezelf eens lekker volgieten met wijn.

Geen opmerkingen: