donderdag 25 juni 2009

Voordeliger

De voordelen van Froukiwi’s nieuwe baan, nummer vierhonderdtwee: in de lunchpauze kan ik mijn kantoortje in de oude villa verlaten en het landgoed verkennen waarop de zorginstelling – mijn nieuwe werkplek – ligt. Ik scharrel over slingerende paadjes en zachte grasvelden, tussen rododendrons, eikenbomen en vijvers met rietkragen, tot ik een plek heb gevonden die van alle kanten aan het zicht wordt onttrokken. Ik trek mijn schoenen uit, zoek een plek in de halfschaduw van een boom en leg mijn tas onder mijn hoofd. Ik ga vijf keer verliggen tot ik de ideale positie heb gevonden, niet te warm, niet te koud en niet te hobbelig, en uiteindelijk, vijf minuten voor het einde van mijn pauze, vallen mijn ogen dicht en drijf ik weg, onder zachte aansporing van de wind, in een korte, maar zeer effectieve siësta.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wow. Dat klinkt als een heel mooi voordeel.