woensdag 28 januari 2009

Over mannen, vrouwen en zelfdiscipline

Vanochtend werd ik wakker met de heren van 538. Edwin Evers en consorten hadden zoals altijd een serieuze discussie over een totaal onbelangrijk onderwerp. Vandaag ging het over snoepen en het niet kunnen stoppen daarmee. Een van de mannen vroeg: "is dat soms genetisch bepaald? Dat vrouwen dat wel kunnen? Gewoon zo'n blok Toblerone, één stukje afbreken, en het dan weer netjes wegleggen." Welke vrouwen? Waar heb je het over? Welke vrouw kan dat?! Vroeg ik mij slaperig af. Vervolgens haalde een van de heren een voorval in de bedrijfskantine aan, waarbij een aantal vrouwen dapper een aangeboden tompoes afsloeg. Toen was ik het zat. Klaarwakker riep ik door de slaapkamer: "genetisch bepaald, genetisch bepaald? Dat is gewoon keiharde zelfdiscipline, sukkel!"

3 opmerkingen:

Geth zei

wish I had that discipline :)

Anoniem zei

Ik voel me een beetje betrapt zus.. Ik heb net een hele reep tomblerone opgegeten. Zelfs hier in Thailand gebeurt dat. Maar, alle snoepjes en repen e.d. zijn hier 3 x kleiner dan in Nederland, dat is een goed excuus ;-)
Liefs!

Anoniem zei

Ik ken alleen maar mannen die na een paar snoepjes, handjes chips of stukjes chocolade het lekkers weer wegbergen. Kijk er altijd met veel bewondering naar. De enige manier voor mij om er mee te stoppen is om er niet mee te beginnen...en daar heb je idd zelfdiscipline voor nodig!