vrijdag 25 januari 2008

Startpagina

Mijn startpagina is tijdenlang Surfweer geweest. Ik checkte elke dag of de golven goed waren en dan deed ik net alsof ik een echte surfergirl was. Van surfen kwam echter, al mijn wilde plannen ten spijt, weinig terecht. Sinds ook vriendlief niet meer aan de kust woont heb ik daarom mijn surf-illusie overboord gegooid en mijn startpagina veranderd in Nu.nl.

Ik ben echter allesbehalve tevreden met mijn nieuwe startpagina. Maakte Surfweer nog weleens avontuurlijke gevoelens in mij los, van Nu.nl wordt ik alleen maar gestresst. 24 uur per dag op de hoogte zijn van het nieuws is niks voor mij. Ik moet alles lezen, overal op klikken en overal het fijne van weten. Het kost me bergen met energie. Daarom ben ik nu op zoek naar een nieuwe startpagina, eentje waar ik vrolijk van word en het liefst eentje die me elke dag een nieuwe lieve/frisse/grappige/mooie foto of spreuk voorschotelt. Voorlopig komt deze site het dichtst in de buurt. Er wordt echter niet dagelijks iets nieuws geplaatst, dus blijf ik zoeken naar de ideale startpagina. Tips? Ik hoor het graag.

Trouwens: surfweer blijft stiekem gewoon staan tussen mijn links, om er zeker van te zijn dat we (de wereld en ik) dat hele kleine beetje teenslipper-volkswagenbusje-zoutwaterinjeneus-gevoel niet kwijtraken.

4 opmerkingen:

falleri zei

Ik gebruik de google homepage, waar ik een dagelijks nieuw stripje van garfield en snoopy kan lezen (vaak goed voor een glimlach) en gelijk kan zien of er nog nieuwe blogjes zijn geplaatst (google reader) Geen ellende, geen stress, en als ik eens ergens anders ben kan ik nog steeds mijn startpagina bezoeken. Op een tabje staan nog links naar mijn favoriete sites.

Nu.nl is vreselijk, ik lees zo min mogelijk nieuws, want ik word er altijd erg (negatief) door beïnvloed en dat bevalt me helemaal niet. Als de wereld vergaat merk ik het vanzelf wel denk ik dan maar. Aan alle ellende kan ik niets verbeteren door erover te lezen. Ik geef aan goede doelen en probeer zelf normaal te leven (en netjes, oud papier e.d., the usual)

En ja, mijn streven is wel om dagelijks iets nieuws op mijn blog op mijn site te plaatsen, maar als ik erg druk ben is dat soms gewoon niet haalbaar. Vooral het inscannen van tekeningen enz. kan nog weleens teveel gevraagd zijn 's avonds laat :)
..maar.. ik doe mijn best, wie weet wordt mijn blog dan nog eens startpagina-materiaal. Veel tekst zul je er in ieder geval niet vinden, het blijft een beetje een visueel iets..

Tot vanmiddag ;)

Froukiwi zei

Inderdaad, helemaal de goede instelling wat betreft nieuws en het mogelijke einde van de wereld :)

Marjanne zei

wat dacht je van zinfo.nl? Een positieve nieuwspagina :-) Wel nieuws, geen gestress!

Geth zei

die chocolaatjes op de foto (op die pagina die je linkte)... ik wil!