dinsdag 14 november 2006

Koffie

Je kunt nog maar uit één soort thee kiezen. Van de cappuchino kun je de sterkte niet instellen. De koffie is te slap. De expresso is te bitter. Als je de sleutel er te vroeg uithaalt doet 'ie het niet goed meer. Max Havelaar is geen lekkere koffie. Bij de vorige wist je precies hoeveel keer je op melk en sterkte moest drukken, nu moet je dat weer opnieuw gaan uitvinden.

Er heerst verwarring en ontevredenheid. Iedereen klaagt. Wat is er aan de hand? De koffieautomaat op het werk is vervangen. Het is een waar drama.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Koffie is een delicate zaak, maar je went er wel aan. Geloof me ;)

Een koffiedrinker

Froukiwi zei

Ha! Ik persoonlijk heb niet zoveel moeite met wisselende koffieautomaten en drink thuis Max H. Dit zijn echter de klaagzangen die ik in de wandelgangen opving.

Het is opvallend hoeveel een nieuwe koffieautomaat teweeg brengt op het werk en geeft maar weer eens aan hoe belangrijk schijnbaar onbelangrijke omstandigheden op het werk zijn. Laat dit een wijze les zijn voor alle bazen die niet snappen waarom hun personeel zoveel klaagt: coffee does the trick!

Anoniem zei

Ben blij met je nieuwe lettertype! Veel vriendelijker!

Froukiwi zei

Huh? Ik heb geen nieuw lettertype, dit heb ik altijd al gehad... Heb jij soms een nieuwe computer? (of een nieuwe bril ;)